Beginselverklaring

In tijden van weleer waren cabaret en light verse één. Door de jaren is cabaret, in de handen van types als Hans Teeuwen en Theo Maassen, steeds grover en taboedoorbrekender geworden, waar het light verse nog steeds het brave opa leest een versje domein van verwaaide zondagsschilders is die te oud en te bekrompen zijn om fatsoenlijke kritiek te kunnen verdragen.

De Vergulde Pastinaak is een moderne rederijkerskamer die het anders gaat doen. Wij zetten de deuren open voor kanker, schurft en allochtonen, voor politieke incorrectheid, voor de poëzie van de Geenstijl-generatie. Kut!

Contact en kritiek: verguldepastinaak@gmail.com

woensdag 1 juli 2009

Nieuw: het contactadvertentieollekebolleke

Omdat wij wél graag wat achtergrond bieden aan onze lezers vooraf even een korte uitleg van wat vandaag ons thema is. Het contactadvertentieollekebolleke is niet alleen een leuk Scrabble-woord maar ook een leuke versvorm. Als het gewone ollekebolleke, maar dan met de inhoud van een contactadvertentie. Uit de categorie overig. Liefst zo goor mogelijk. Hieronder een voorbeeld van mijn hand.

Contactadvertentie

hier volgt mijn oproepje
wil je iets afspreken?
zelf ben ik achttien
met puistige pik

fluoriderende
wielrenbroekdragende
vrouwen met snorren
zijn waar ik op kick


En omdat de redactie gisteren in de kroeg zat en geen ollekebolleke gepost heeft krijgt u deze, van mijn huisgenoot Volker Raumkönig, er gratis bij:

Slobberen

Gulzig en hongerig?
Moeite met afvallen?
Stop met diëten en
voel je weer vrij

Ik ben een bloedgeile
adipositasfreak
Jojo niet langer
en kom bij bij mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten